Cennet (Öykü)


merhaba güneş merhaba haşır huşur merhaba at kuyrukları size de merhaba yoncalar… şırıl şırıl aaah sana da selam karasu, sana da  neden karasu dedilerse… off nasıl kesildi dizlerim… hahaha dizler niye kesilir? kesik mesik yok dizlerimde… kesik yalnızca yalnızca HIK snıf snıf yok yok bir şey… oturmamda sakınca var mı sevgili taş, teşekkür ederim çok naziksin… böyle öğrendim: annem bak dedi biri nazik davrandı mı teşekkür et, sen de nazik olursun o zaman… babam da nazik biri ama teşekkür etmemi istemez… halbuki o kadar besledi büyüttü: istemese bakmazdı… beni göremeyince kızar mı kızar küplere biner mi biner…
HOŞ GELDİN ORMANA SENİN KARDEŞİNİZ BİZGEREK YOK ARTIK KOŞMANA SENİ GİZLERİZ BİZ
koca çınar, benim için etrafa bakar mısın? teşekkür ederim… sevgili at kuyrukları hiç civanperçemi gördünüz mü buralarda? aaa niye küsüyorsunuz küsmeyin… yani siz de kan durdursaydınız… kanıyor mu çok? valla yanlışlıkla… çok acıyor ama babam isteyerek yapmaz… beni çok seviyor biliyorum seviyor… küçükken ben küçükken küçük dedimse on iki miydim neydim… gezdirirdi ormanda beni… bak bu baldıran bu yabani sinemaki bu da kuşburnu… çınar çam sedir gürgen… hindiba dağ sümbülü saçak mantarı… sevmese anlatmazdı yok anlatmazdı… işte kedi otu: yaprakları yaralara iyi gelir… buna da iyi gelir mi? iyi gelir misin sevgili kedi otu? buraya yaprak nasıl koyayım? üff nasıl da dönüyor başım…
şimdi anlıyorum niye karasu demişler sana: karasın da ondan… demin de kara mıydın bu kadar? canı böylesine yanmış mıydı annemin de… doğmuşumdur umarım hemencecik… kaçıncıydı bu? parmağımı sürüp boyamıştım duvarı… beşinci mi? tavandaki çatlak olmasa… hiç kuş yoktu kuş… en son kuşu on üç yaşımda… serçe miydi yok yok kırlangıç… var mı burada? sevgili gürgen olmaz mı aralasan yapraklarını? madem göğü göstermiyorsun sana bakmam toprağa bakarım ben de… yine bahar mı? hihihi ne komik… son kuşu gördüğümdeki gibi… bak bu sabun otu bu mürver… asıl şuna bak sen: haşhaş annen çöreklere koyar hani… şu tepedeki tohumları çiğne bak ne güzel… off hakikaten çok güzeldi sevgili toprak… babam bana yalan mı söyleyecek? bir tane daha bir tane daha bir tane daha… en son kırlangıç karanlık…
HOŞ GELDİN ORMANA SENİN KARDEŞİNİZ BİZGEREK YOK ARTIK KAÇMANA SENİ GİZLERİZ BİZ
sevgili güneş gene karanlık… anlamadım ki… yoksa veremiyor musun ışık eskisi gibi? hem ısıtmaz olmuşsun… baharda bu kadar üşür mü insan? kışlar bambaşkaydı buzzz… battaniye yeter mi? kulübe ahşap yerler beton… babacığım nerdeyiz? cennetteyiz kızım cennette… annem gelmedi mi bizimle? yok annen ben varım hep ben olacağım… ama annem… gelmeyecek kızım hiç gelmeyecek! aa sevgili sincap nasılsın? ceviz kime yavrularına mı? benim de var ama nerede bilmiyorum babam aldı götürdü… birinin başı şu taş gibi pırıl pırıl… ötekinin saçı karahindiba üflesem uçacak kihkihkih… diğerlerinin yumuk yamuk elleri… kaçıncı demiştim sevgili golyanlar beş mi ama siz yeni geldiniz doğru… ölü bu ölü! ama babacığım… ama baba yok! çok üzüldüm sevgili golyanlar minicik ufacık küçük, bacaklarımın arasında…
son kırlangıç karanlık kulübe… babacığım ben cenneti sevmedim… seversin seversin… hiç sevmedim sevgili boğa dikeni… alınma ama sana benziyordu elleri… çok acıtıyordu… hayır sevgili kayın bilerek canımı yakmaz o! geceler simsiyah… tavandaki çatlak olmasa gündüzler de… yoo sevgili ladin o beni üzmek istemez! yine de cenneti hiç sevmedim… müzik bari… evde radyo vardı ne güzel… babacığım radyo… olmaz neden olmaz ben olmaz diyorum ondan! benim nefesim benim inlemem benim çığlığım onun inlemesi ellerinin hışırtısı benim hıçkırıklarım… bebeciğe beni bağlayan neydi göbek bağı mı… ölü bu ölü! babacığım nereye gidiyorsun çöpe atma onu n’olur… dinlemedi beni… kan her yerde kan… parmağımı duvara… beşinci… kapı amanın kapı… ilk defa… gözlerimin oyunu mu? kan kan kan… arada yürürdüm sevgili karaçam ama koşmak… dizlerim kan dışarısı gözlerim rüzgâr güneş… sevgili çınar ellerini mi uzatıyorsun bana? sen istersin de kalkmaz mıyım? aa kan durmuş… ayaklarım sevgili toprak ayaklarım da senin olsun… ne kadar yumuşaksın… bacaklarım… ne güzel bir manzara… belim… mis koku… tomurcuklarım babam öyle derdi… tomurcuklar… kollarım omuzlarım… beni burada bulamaz… bulamaz değil mi… çenem… teşekkür ederim sevgili çınar sevgili karasu sevgili golyanlar sevgili sincap sevgili güneş sevgili toprak… duyduğum en güzel şarkı bu
HOŞ GELDİN ORMANA SENİN KARDEŞİNİZ BİZGEREK YOK ARTIK KORKMANA SENİ GİZLERİZ BİZ

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.