Xu Hongfei'nin Şişman ve Mutlu Heykelleri Şişli'deydi


Xu Hongfei'nin Şişman ve Mutlu Heykelleri dünya turu kapsamında İstanbul'da da sergilendi. Her yerde sürekli fotoğraflarını paylaşmamdan anlaşılacağı üzere bu sergi beni İstanbul'da en çok heyecanlandıran etkinliklerden biri oldu.

Nişantaşı'nda giyim mağazası önünde Cevahir'in bahçesinden daha manidar olmuş.
5-10 Ağustos 2015 günlerinde Şişli Belediyesi tarafından düzenlenen bu interaktif sergi üç mekanda yapıldı: Nişantaşı Sanatçılar Parkı, Abdi İpekçi Caddesi ve Cevahir AVM'nin bahçesi. Sergi aslında daha önce yapılacaktı ama zeka pıtırcıkları heykeltıraş Çinli olduğu için vandallık yapmasınlar diye olayların biraz daha durulduğu bir zamana ertelendi.

Şu eserlere vandallık yapmaya insanın eli varmaz...
Her heykel grubunun başında bir veya iki güvenlik görevlisi vardı. İnsanların çoğu bu sevimli heykellerin yanından geçip gidiyordu maalesef. Genelde taşkın hareketler görmedim ama bir kere bir çocuk, mermer heykellerden birinin üstündeki çocuğun tepesine atladı, hemen ardından da zılgıtı yedi.


Xu Hongfei'den de bahsetmemek olmaz. Çinli heykeltıraş bu projesine 1997'de başlamış. Bu heykeller dünyanın birçok yerinde sergilenmiş. Google'da aratırsanız insanların heykellerle oldukça eğlenceli pozlarını bulabilirsiniz. Burada öyle değişik pozlar pek göremedim, kendim de poz vermeye yeltenmedim gerçi.


Xu Hongfei sanatın "eğlenceli ve zevkli olması gerektiğine" inanıyormuş. Onun eserlerini neden bu kadar sevdiğimi açıklayan bir cümle. Heykelleri seyretmek insanın yüzünde gülümseme oluşturuyor. Ayrıca heykel isimleri de çok sevimli. Neşe, kahkaha, çiçek, hiçbir şey eksik değil.


Heykellerin malzemelerinden de bahsedeyim. Xu Hongfei bronz, beyaz mermer ve tahtayı tercih eden bir heykeltıraş. Hem bronz hem de beyaz mermer çok hoş görünüyor ama ben bronz olanları kıvrımları daha fazla belli etmesi açısından biraz daha fazla beğendim galiba.


İstanbul'da böyle etkinliklerin artarak devam etmesini dilerim. Gerçekten güzel dakikalar geçirmeme vesile olan Xu Hongfei ve Şişli Belediyesi'ne de teşekkürler. Sizi diğer heykellerin fotoğraflarıyla baş başa bırakayım.



Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.