Roman Kahramanları 19. Sayı

Roman Kahramanları 19. Sayı yayında!

İnsan her yazdığı yazıya heyecanlanır ama bu seferki yazıda farklı bir heyecan yaşadım. D. H. Lawrence hakkında bir karakteri irdelemem istendiğinde eserlerine baktım ve dört tane seyahatname gördüm. Bunlar kurgusal değildi ama yazarın kendine dair ipuçları bulacağımı tahmin ettim. Gerçekten de öyle oldu.

Lawrence seyahatnamelerini yolculukta okuyacak kadar şanslı olduğumu yazmıştım. Daha önce Azra Erhat'ın Mavi Yolculuk ve Mavi Anadolu, Mina Urgan'ın Bir Dinozorun Gezileri gibi kitaplarını okuyup gayet keyif almıştım. Ama Lawrence bambaşka bir deneyim yaşattı. Gördüğüm veya görmek istediğim yerleri anlatmakla kalmıyor, her bir gözlemini büyük bir dil ustalığıyla aktarıyor. Hem seyahat edilen yerleri gezmiş kadar oldum hem de büyük bir edebiyat zevki tattım.

Bütün bunlardan yola çıkarak Lawrence'ın kendini anlatımından onu bu roman kahramanı gibi tanımaya ve yazımda da tanıtmaya çalıştım. Umarım keyifle okursunuz. Çünkü ben gerçekten keyifle yazdım.

Roman Kahramanları'nın 19. sayısında D. H. Lawrence hakkında ve başka konularda kaliteli yazılar okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.